Gråberget Champs 2012

Kalle "egget" Nord bidrar här med en turneringsrapport för den småskaliga mysturneringen Gråberget Champs 2012.

Casual "rapport" om en casual turnering. Hoppas ni finner nån sorts underhållningsvärde i det hela och ursäkta att bilderna blev ett snäpp för stora.


Lite sådär random ihopryckt anordnas Gråberget Champs.
Sex tappra spelare kämpar tappert om det här rötna priset (den sjunde signen fick min fulle polare lägga till efter att han under kvällen droppat in och bevisat sig värdig genom att besegra MG).


MG börjar med att möta Gajol och är sådär lagom nöjd..


Mjukstartar med kontrollmirrror.


Jag får möta min egna MUC (kvällen till ära utlånad till Balderuse). Jag är inte ett dugg glad över matchupen, men lyckas topdecka bättre och vinner.


Runda 3 och Gajol sitter med aktiv Erhnam, Sengir och Mishra. Nån runda efteråt topdeckar jag min oneoff Abyss och lyckas mirakulöst vända matchen.


Balderuse vs. Aginamist


Cjva stirrar sig förvirrad över den mystiska korttypen. "Creature? Vad har man såna här till?"


Kontroll är gött.


Min lek goes aggro. Gajol's mox är beyond indestructible.


Mer blåa dueller.


Toppstämning!


MG är oändligt mätt med sitt dyra bräde.


Balderuse lyckades efter en tajt match ta hem det.


Armageddon ftw!


Cjva är oändligt glad över att totalt Mind Twista mig för 12 i en o samma duell. Jag vann inte denna..

Kommentarer